logo školy
logo EU
MALOVÁNÍ - ZAJÍMAVOSTI 
Další lekce: Úvod program malování, Malování nástroje, Malování nástroje úpravy< || >  Obrázky pro animaci, Tvorba animace1, Tvorba animace2, Animace dva pohyby, Animace pohyb pozadí, Malování výběry a koláže, Pokročilé grafické editory, Editory základy práce, Editory úpravy obrázků, Editory výběr, GIMP -výběry, Vrstvy, Prolínání vrstev, Nastavení barev1, Nastavení barev 2, Návod1, Návod2, Návod3, Návod4
 
 






























































   
     
     
  !Tip
 
  Jednoduché kopírování (klonování). Pokud mám vybranou část obrázku, držím stále klávesu CTRL a pohybuji výběrem. Tam, kde kliknu se vloží kopie výběru.







   















   

   
  !Tip
 
  Příkazy PŘEKLOPIT SVISLE a PŘEKLOPIT VODOROVNĚ použijeme na tvorbu symetrických  (osově souměrných) objektů, kdy namalujeme jen půlku a zbytek zkopíruje, překlopíme a přisuneme.
 
 
 

Mřížka
Na přesné malování nebo na malování ikon slouží mřížka. Mřížku zapneme CTRL+G, nebo záložka Zobrazit > Mřížka. Mřížku lze zapnout na čistém i namalovaném obrázku. Pokud byste chtěli malovat ikonu, ikona má velikost 32x32 pixelů, hotový obrázek uložíme jako BMP a přes průzkumníka přejmenujeme na ICO.

 
Ikony:     


Klonování objektů

Objekty lze snadno klonovat a  to tak, že jej označím a držím CRTL a kam kliknu tam se vloží kopie objektu.

Sledování stopy (kopírování taženého objektu)
Namalujeme tvar, který chceme využít jako štětec nebo který chceme popotáhnout. Vybereme objekt, nastavíme barvu pozadí jako barvu 2 a zapneme průhledný výběr a stiskneme klávesu SHIFT. Tažením myši vytvoříme zajímavý grafický prvek. Viz obrázek

Změna velikosti objektu
Označený objekt mohu zvětšit nebo zmenšit  pomocí kláves CRTL + a CTRL -. Viz obrázky s autem.



Vytvoření barevného přechodu v programu malování
  1. Nakreslím obdélník o výšce barevného přechodu
  2. Úhlopříčně nakreslím čáru
  3. Každou půlku vybarvím jednou z barev barevného přechodu
  4. Zmenším na šířku 1 pixelu
  5. Zpět roztáhnu jak potřebuji



Není problém udělat barevný přechod i z více než dvou barev, nebo barevný přechod, s různou změnou barev.




Malování i když se tváří jako grafický editor pro začátečníky, umí spoustu věcí, které byste čekali spíše od pokročilých grafických editorů.
Mřížka CRTL + G
Klonování objektů označený objekt + CRTL
Tvorba stopy při pohybu objektu označený objekt + průhledný výběr + SHIFT
Zvětšování a zmenšování objektů označený objekt + CRTL + nebo -
Tvorba barevného přechodu

!CHYBY

  • Nevyužití průhlednosti výběru, textu, kopírování


   

Důležité pojmy
  ICO, barevný přechod, klonování objektů, pixel, BMP, průhledný výběr

Další lekce: Úvod program malování, Malování nástroje, Malování nástroje úpravy< || >  Obrázky pro animaci, Tvorba animace1, Tvorba animace2, Animace dva pohyby, Animace pohyb pozadí, Malování výběry a koláže, Pokročilé grafické editory, Editory základy práce, Editory úpravy obrázků, Editory výběr, GIMP -výběry, Vrstvy, Prolínání vrstev, Nastavení barev1, Nastavení barev 2, Návod1, Návod2, Návod3, Návod4

Odpověz na otázky

  1. Jaký rozměr a příponu má klasická ikona?
  2. Na co je dobrá mřížka v malování?
  3. Jak mohu duplikovat objekty?
  4. Co je to sledování stopy?
  5. Jak je možné využít klávesu CTRL při práci s malováním?
  6. Jak je možné využít klávesu SHIFT při práci s malováním?


                                
  1. Co je to zvuk?
  2. Na jaké dvě skupiny dělíme zvuk?
  3. Jaké jsou tři vlastnosti zvuku?
  4. Jaký frekvenční rozsah člověk slyší?
  5. Vysvětlete svými slovy pojem dynamický rozsah
  6. Co je to zvuková karta?
  7. Jaká část zvukové karty převádí zvuk z alogovéhé veličivy (mikrofon) na digitální?
  8. Jaké převodníky máme?

  9. Bodů celkem: 0