Otevřená škola na Šromoťáku

Ve středu 21. května jsme otevřeli školu pro pedagogy jiných škol. Proč jsme to udělali?
Přes deset let jsme aktivními účastníky projektu Pomáháme školám k úspěchu. Je v něm zapojeno více jak sto škol z celé České republiky a je nám ctí, že můžeme být jednou z nich. Hlavním cílem projektu je podpora rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků. Jsme přesvědčeni, že dítě, které rádo a dobře čte, se raději i lépe učí. Proto cíleně rozvíjíme tuto dovednost dětí formou čtenářských dílen, čtenářských lekcí, ale i práci s texty v cizích jazycích či čtením odborných textů v přírodopise, fyzice, chemii, vlastivědě...
Pro učení žáků je velmi důlěžité učení se navzájem. Žáci pracují ve skupinách, pozvávají různé role v týmech. To vše má pozitivní dopad na učení žáků. Stejně důležité je i učení se pedagogů od sebe navzájem. Každý učitel je v něčem jedinečný, každý může jiné obohatit o své nápady, postupy, řešení. K tomuto vzájemnému učení pedagogů dochází uvnitř jednotlivých škol, ale i mezi školami navájem. Škola Šromotovo úzce spolupracuje s více jak deseti školami v lokalitě Horky nad Moravou. Naši učitelé tak mají možnost učit se od učitelů z Olomouce, Moravské Třebové, Brna, Velkých Opatovic, Lipníka, Otrokovic, Příkaz, ... a naopak naši učitelé inspirují kolegy z výše uvedených škol.
Významnou akcí této vzájemné spolupráce a inspirace je právě otevřená škola. Naši učitelé nabídli celkem 17 vyučovacích hodin, do kterých se přišli kolegové škol z lokality podívat. Viděli naše pojetí čtenářských dílen, čtenářských lekcí, pisatelství, nahlédli do práce s texty v cizích jazycích, zhlédli hodiny s využitím 3D brýlí, mohli se zapojit do badatelské výuky fyziky, matematiky či do programování. Nezbytnou součástí každé otevřené hodiny byla reflexe, během které návštěvníci diskutovali nad tím, jak se dá zařídit, aby se žáci školy učili naplno a s radostí.
Děkujeme našim pedagogům, že šli s kůží na trh a podělili se s ostatními o svůj pohled na styl učení. Věříme, že otevřené hodiny mohly inspirovat návštěvníky v jejich nelehké pedagogické práci. Děkujeme kolegům z jiných škol za zpětnou vazbu, kterou nám poskytli a obzvláště děkujeme horeckým učitelům za to, že zajišťují kontunuitu v této obohacující pedagogické spolupráci.